Topman Sanoma in NRC: te veel betaald voor SBS als de cijfers zo blijven

27 02 2013

Bron

Foto
Binnenland Sanoma heeft te veel betaald voor SBS, als de prestaties van de tv-zenders niet verbeteren. Dat zegt Dick Molman, topman van het bedrijf, in een interview met NRC Handelsblad. Sanoma kocht SBS anderhalf jaar geleden samen met Talpa voor een kleine miljard euro.

Molman:

“De cijfers zijn teleurstellend. De resultaten van de tv-zenders voldeden niet aan onze verwachtingen.”

Volgens Molman is dat zowel voor Sanoma als voor de andere aandeelhouder Talpa “een probleem”. Sanoma wordt geplaagd door de crisis op de advertentiemarkt, en door tegenvallende kijkcijfers van zender SBS 6. Molman staat nog wel achter de aankoop, omdat die past in het “langetermijnverhaal” van Sanoma.

Sanoma begon als tijdschriftuitgever, maar omdat de oplagen van tijdschriften al decennia onder druk staan, heeft het bedrijf zich breder ontwikkeld. Behalve in websites en televisiezenders investeert het inmiddels ook in op het oog branchevreemde activiteiten: start-ups als fashion chick (online kledingverkoop) en trulyyours (een bedrijf in dozen met beautyproducten).

Advertenties

Acties

Information

One response

27 02 2013
sanomaxfactor

Hoogmoed komt voor de val.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




%d bloggers liken dit: