Sanoma Pink Ribbon, in opspraak.

17 11 2011

Pink Ribbon

Pink Ribbon is een feel good glossy die iedere vrouw in Nederland zal aanspreken. Niet alleen door de inhoud, maar ook door het feit dat de gehele opbrengst ten goede komt aan de stichting Pink Ribbon.

Met alleen al de magazines bereikt Sanoma Uitgevers driekwart van de vrouwen in Nederland en is daardoor in staat veel los te maken. Sanoma Uitgevers vindt het dan ook belangrijk om met haar middelen, kennis en producten een bijdrage te leveren aan de strijd tegen borstkanker, een goed doel dat maatschappelijk een zeer bewogen onderwerp is. Na vier zeer succesvolle jaren komt in 2008 het jubileumnummer uit.

 

Commentaar:

 

Van de 16 miljoen euro die de Pink Ribbon-organisatie de afgelopen jaren heeft opgehaald heeft, is maar 1,8 procent naar wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker gegaan. Het gaat om 288.000 euro.

De Pink Ribbon-organisatie geeft daarmee veel minder geld uit aan onderzoek naar borstkanker dan de organisatie zich ten doel stelt. Dat blijkt uit een reportage van
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/313896-weinig-geld-pink-ribbon-naar-onderzoek.html

 

Advertenties

Acties

Information

7 responses

17 11 2011
17 10 2012
sanomaxfactor

Domeinnaam pinkribbon.nl Status actief
Houder Stichting Pink Ribbon
Administratieve contactpersoon info@20nine.nl
Registrar Registrar.eu
Willem Buytewechstraat 40
3024BN ROTTERDAM
Nederland

Domeinnaam 20nine.nl
Status actief
Houder 20nine
Administratieve contactpersoon info@20nine.nl
Registrar Registrar.eu
Willem Buytewechstraat 40
3024BN ROTTERDAM
Nederland

De locatie Willem Buytewechstraat 40 3024BN ROTTERDAM wordt niet herkend. Met a.w. dat adres bestaat NIET, weet Viva ook wel.
http://www.leugens.nl/2012/08/04/stichting-pink-ribbon/

17 10 2012
18 10 2012
William H.
24 10 2012
William H.

William H. op oktober 24, 2012 om 9:19 pm schreef:
Je reactie is in afwachting van moderatie.

Zoals voorgaande schrijver (vivaforummer) zou ik het kunnen waarderen als je openheid van jouw salaris geeft. Als je niets te vrezen hebt, moet dat toch geen enkel probleem zijn.

dit is geplaatst plaatst op:
http://blog.pinkribbon.nl/2012/10/19/waanzin-2/#comment-631

24 10 2012
William H.

Nieuwe clusters Sanoma Uitgevers
16 oktober 2006, 23:00
Redactie

Sanoma Uitgevers komt vanwege de nieuwe strategie met een nieuwe clusterstructuur. Zo stapt Sandra Dol, uitgever general interest bij Sanoma Men’s Magazines (SMM), over naar het vrouwencluster (Libelle, Margriet, Esta).

Het is oude koek, maar toch.

27 10 2012
sanomaxfactor

27 oktober 2012- Namaak goede doelen
Geplaatst op 26 oktober 2012 door Barbara Schreuders onder Afleveringen
Zeven grote fondsen waaronder KWF Kanker Bestrijding en het Diabetes Fonds , hebben last van zogeheten look-a-likes. Dat zijn namaak goede doelen, ook voor bestrijding van ziektes zoals diabetes of kanker. Goede doelen die doelbewust verwarring veroorzaken bij de gulle gever en die opzettelijk in dezelfde vijver vissen als een breed bekend en bonafide goed doel.

Voor de gever is het allemaal moeilijk uit elkaar te houden. Soms komen nalatenschappen onbedoeld bij het verkeerde goede doel terecht.
Vandaag onderzoeken wij een paar van die look-a-likes. Hoe besteden zij hun geld? Is er sprake van belangenverstrengeling? Wat doet de brancheorganisatie VFI tegen goede doelen die niet deugen?

Argos over namaak in de goede doelen wereld.

In de studio reageert Lea Bouwmeester (PvdA Tweede Kamerlid)

Presentatie: Max van Weezel

Enkele uren na uitzending te beluisteren:
http://weblogs.vpro.nl/argos/
WordPress.com / Gravatar.com credentials can be used.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




%d bloggers liken dit: